Sizlere geçenlerde okuduğum kitabı paylaşmak istiyorum, genelde roman okurum ama kitap karıştırırken dikkatimi çekti.Kitabı daha önceden paylaşacaktım ama bir fırsat olmamıştı kenara da yazıp koymuştum ama kısmeti bugününmüş herhalde.Neyse kitabın konusuna gelirsek adı üstünde dinin medyayı kullanarak insanları nasıl etkilediğini aynı şekilde medyanın da dini nasıl etkilediğini anlatan konusu vardır.İçinde medyadan tutunda müziğin geçirdiği değişim,film yapımcılığı ve bilim,cinsellik ve gençler ile ilgili konu başlıkları bulunmakta.
İsa Aşkına Dünyayı Sarsmak,1970'lerden beri muhafazakar evanjelik orta sınıfı hedefleyen çok sayıda kitap,video,film ve yayını inceliyor.s.10,
İsa Aşkına Dünyayı Sarsmak,1970'lerden beri muhafazakar evanjelik orta sınıfı hedefleyen çok sayıda kitap,video,film ve yayını inceliyor.s.10,
...Diğer yandan şahsi deneyimlerime göre çoğu evanjelik medya ürünü siyasi veya dini dönüşüm meydana getirecek şekilde propaganda tasarımlı değildir....s.10.
Müzik,video,film ve dergiler gibi diğer Hristiyan medya türleri tüketicileri dönüştürme odaklı değildir.Bu türlerde daha ziyade tüketicilerin zaten kurtarılmış olduğu varsayılır veya bu medya ürününün kişinin kalbini yumuşatması sayesinde sözkonusu kişiyle kurtarılmış biri arasında birebir etkileşim kurulduğunda etkinin daha güçlü olması umulur.s.11,
İffet ve namus da 'Gerçek Aşk Bekler' altın iğneleri ve uçuk 'Erdemli Gerçek' gibi posterler yardımıyla korunabilir.s.12,
...Hristiyan medyasını yalnız kurtuluş aracı olarak değil seküler kirlenmeye karşı koruyucu olarak da kullanırlar.s.18,
Evanjelikler medyayı daha ziyade seküler dünyayla aynı anda hem mücadele etmek hem bağlantı kurmak hem de bu dünyaya katlanabilmek için kullanmaktadırlar.s.22,
Evanjelikler durum komedileri,pembe diziler,hip hop,heavy metal müzik gibi geniş bir yelpazede mevcut yapıları kullanıyor,böylelikle kendi medya anlayışlarını da kitlesel kültür endüstrisinin tarz ve türleri üzerine inşa ediyorlar.Günümüzde Hristiyan rockçular MTV tarzı video kliplerde rol alıyorlar ve Hristiyan genç kızların dergileri de,giderek Seventeen,YM gibi seküler genç kız dergileriyle benzeşiyor.s.49,
Madem ki çağdaş kültür,gençleri bağımsız davranmaya ve aileye karşı koymaya itmektedir öyleyse hristiyan kültürü de bunlara karşı dayanma gücü verir.Örneğin cinsel ilişkdzd girmeme hakim kültürün normlarına karşı koymak için radikal bir yok kapak gösterilebilir.s.61,
Hristiyan müziği gençlerin problemlerini kabul eder fakat çözüm için İsa'yı önerir.Aynı zamanda bir meta ve satın alınabilen bir çözüm yolu olarak kendini sunar.s.64-65,
Hristiyan çocuklar kendi müziklerini seçerken baskı altındadırlar.Kızlar bazen Focus'un genç kız dergisi Brio'ya danışarak sakıncasız olduğunu sandıkları dünyevi müzikler kesfettiklerini ama yanılmaktan Tanrıya ve ailelerine itaatsizlik etmekten korktuklarını söylerler.Bir genç,Boys 2 Man albümündeki iki şarkının Hristiyan değerlerinin tanıtımını yaptığını düşündüğünü belirterek,bu düşüncesinin doğru olup olmadığını sorar.Brio,evet yanıtı verir ama albümdeki diğer şarkıları gözden geçirmesi gerekebileceğini söyler.
Bir başka genç beğendiği müzik New Age akımının temsilcisi olduğuna dair söylentiler bulunduğunu yazar.Brio, gencin beğenisini kazanan grupla ilgili bir sorun bulunmadığını ama New Age'in bir akım olarak İsa öğretisinin tam karşıtı bir ruhani gündemi temsil ettiğini bu nedenle gencin huzursuzluk hissetmekte haklı olduğunu belirtir.
...Gençler,New York Times'daki bir makalede bunu şöyle açıklar: CCM bizi negatif etkilemeyen bir şey.Dünyevi müzik dinliyorsan onların ne söylediğini düşünmek zorundasın.Burada mesaj son derece basitleştirilerek verilmiş.Onu anlıyorsun ve dünyevi müziğin etkilerinden endişelenmeye gerek kalmıyor.s.66-67,
CCM çocukların üzerindeki bu baskıyı azaltmaya yardım eder.s.67,
McGee and Me ile VeggieTales,çocukları hedefleyen çok başarılı iki Hristiyan dizisidir.İkisi de duanın gücü ve Tanrı'ya inancın önemini vurgularken,VeggieTales mesajını bir nebze yumuşatarak daha geniş bir kitleye ulaşmaya çalışır.s.69,
Üçüncü Kısım Film Yapımcılığı
Moody Institute of Science MIS'in kurucu ve idarecisi Irwin S.Moon'a göre,"Yalnızca eski kafalılar bilimle Tanrı arasında bir çelişki arar.İncil de bilimsel olmayan hiçbir şey yoktur.s.235,
Moon filmin İsa'nın dinine yeni insanlar kazanmak için en iyi yol olduğunu düşünüyordu,çünkü herhangi bir kiliseye bağlı olmayan ve kendi isteğiyle bir ayine katılmayacak olan kişiler eğlendirici ve bilgilendirici bir filmi seyredebilirdi.Mıs filmleri dayatmacı olmayan bir yaklaşım sergiliyordu,insanları ilk önce bilimin mantığı hakkında dibi sonra da Tanrının kurtuluş için öngördüğü plan hakkında düşündürecek sorular soruyordu.s.240,
Moon yorumlar da ekleyerek her bölümü dramatik bir soruyla bitirir.Örneğin yarasa ekolokasyonunun nasıl işlediğini anlatırken şu soruları sorar:Yarasa bu kadar mükemmel bir donatımı nasıl edebildi? Besbelli ki bu bir zeki tasarım ürünüdür.Öyleyse kimin aklı?Yarasanın mı?s.250,
Bölüm Altı Dünyanin Sonu İçin Dua Etmek:Hristiyan Apokaliptik Medyasının Dünü,Bugünü,Yarını 1999'un Son aylarında,Y2K merakı Amerika'da hastalık derecesine vardı.Akşam haberleri,bilgisayarların nasıl korunacağına dair güncel bilgiler verdi,New York Times,zenginlerin buzdolabında saklanmayı gerektirmeyen gurme yemekleri hazırlamak için nasıl konserve yiyecek depoladığını anlatan makaleler yazdı.Bu arada sinemalarda birkaç film bu konuyu işlemeye çalıştı.Arnold Schwarzeneger'in apokaliptik korku filmi End of Days-Günlerin Sonu(Hyams,1999) ailesi öldürüldükten sonra içkiye başlayan bir polisin hikayesini anlatır.s.279.